Давайте для початку розв'яжемо просте логічне завдання:
Завдання 1: Порівняйте об'єкти, зображені на рис. 1. Що спільного мають ці об'єкти? Чим вони відрізняються? Який із цих об'єктів ви б видалили як зайвий? Чому?
Запишіть у зошит наступні визначення:
1) Ламана - це...
2) Трикутник - це...
3) Чотирикутник - це... ? Види чотирикутників?
План вивчення нового матеріалу
Завдання 1: Порівняйте об'єкти, зображені на рис. 1. Що спільного мають ці об'єкти? Чим вони відрізняються? Який із цих об'єктів ви б видалили як зайвий? Чому?
Запишіть у зошит наступні визначення:
1) Ламана - це...
2) Трикутник - це...
3) Чотирикутник - це... ? Види чотирикутників?
План вивчення нового матеріалу
1. Поняття ламаної; елементи ламаної.
2. Проста ламана.
3. Многокутник; елементи многокутника. Внутрішня область многокутника.
4. Периметр многокутника.
5. Кількість діагоналей многокутника.
6. Опуклі многокутники.
7. Куги многокутника. Правильний многокутник.
8. Многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола.
Многокутник А1А2А3...Ап називається п -кутником,
у нього точки А1, А2, А3, ... — вершини;
відрізки А1А2, А2А3,... — сторони;
сума сторін: Р = А1А2 + А2А3 + ... — периметр;
відрізки, що з'єднують несусідні вершини: А1А3, A1A4, ... — діагоналі;
кути А1, А2, ... — внутрішні кути; кути ∠1, ∠2 — зовнішні кути.
Властивості (опуклих) многокутників
В опуклому п-кутнику:
1) із кожної вершини можна провести п – 3 діагоналі;
2) кількість усіх діагоналей дорівнює n(п – 3)/2;
3) для будь-якої сторони а справедливо, що а < Р (Р — периметр п-кутника);
4) сума внутрішніх кутів Sп = 180°(п – 2);
5) сума зовнішніх кутів, взятих по одному при кожній вершині — 360°;
6) якщо всі сторони і всі кути рівні, то п-кутник с правильним, і тоді a=P
(Р = ап, Р — периметр; а — сторона);
α=180°(n - 2)/n— внутрішній кут; β = 360°/n— зовнішній кут
Задачі:
1. В опуклому п'ятикутнику ABCDE вершина В з'єднана рівними діагоналями з вершинами D і Е. Відомо, то ∠ABE =∠CBD, ∠BEA = ∠BDC. Порівняйте периметри чотирикутників ABDE і BCDE.
2. Довжина будь-якої сторони многокутника менша від суми довжин решти сторін Доведіть.
Поняття площі многокутника. Площа прямокутника
План вивчення нового матеріалу
1. Зміст поняття «площа многокутника».
2. Одиниці вимірювання площ.
3. Спосіб наближеного обчислення площ.
4. Аксіоми площ.
5. Рівновеликі фігури. Рівноскладені многокутники. Властивість рівноскладених многокутників.
6. Теорема про площу прямокутника. Площа квадрата.
Завдання уроку: § 19-20, №№ 647, 652, 658, 660, 669, 674, 681, 689
Домашнє завдання: § 19-20, №№ 650, 653, 657, 661, 670, 679, 685
Тестова робота: за кодом 598865
Немає коментарів:
Дописати коментар